Τα αρχιτεκτονικά γλυπτά του ναού του Δία στην Ολυμπία
ανήκουν στη δεκαετία πριν από τα μέσα του |
Η ανέγερση πολλών ναών με πλούσιο διάκοσμο στην Αττική κατά τον
Στην Ακρόπολη, ο ναός της Αθηνάς Νίκης είχε ολοκληρωθεί περί το |
Από τα γλυπτά των ναών της Αγοράς σώζονται κυρίως τμήματα από τα εναέτια γλυπτά και τα ακρωτήρια του "Θησείου", ενώ οι μετόπες με άθλους του Ηρακλή και του Θησέα είναι πολύ κατεστραμμένες. Το ίδιο συμβαίνει και με τις δύο ζωφόρους πάνω από την είσοδο του πρόναου και του οπισθόδομου με θέματα από την αθηναϊκή μυθολογία. Δύο ακόμη ακρωτήρια με μορφή Νηρηίδας και Νίκης προέρχονται πιθανότατα από το ναό του Άρη στην Αγορά και τη Βασίλειο Στοά αντίστοιχα. Από το ναό της Νέμεσης στο Ραμνούντα προέρχεται ένα ακρωτήριο με παράσταση αρπαγής της Ωρείθυιας από το Βορέα, που αποδίδεται στον Αγοράκριτο. Τέλος, από το ναό του Ποσειδώνα στο Σούνιο σώζεται μόνο μια γυναικεία μορφή της εναέτιας σύνθεσης και λίγα τμήματα από την Κενταυρομαχία της ζωφόρου.
Στο στάδιο μετάβασης από την κλασική στην ελληνιστική γλυπτική εντάσσεται η ζωφόρος του χορηγικού μνημείου του Λυσικράτη στην Αθήνα. Εκτός Αττικής τα σημαντικότερα έργα που συνδέονται με την αθηναϊκή παράδοση είναι ένα ακρωτήριο από το ναό του Απόλλωνα στη Δήλο και η εσωτερική ζωφόρος του ναού του Απόλλωνα στις Βάσσες. Η ζωφόρος φέρει παράσταση Αμαζονομαχίας και Κενταυρομαχίας και χρονολογείται περί το |
| |
|||
|