Σημαντικές αλλαγές συνέβησαν στη γλυπτική μετά τους Περσικούς πολέμους. Καταργείται η μονολιθικότητα και η ακαμψία των μορφών και το βάρος του σώματος μετατοπίζεται στο ένα σκέλος που είναι τεντωμένο, ενώ το άλλο εμφανίζεται χαλαρό. Κατά συνέπεια χαμηλώνει το αντίστοιχο ισχύο, ο γλουτός και ο ώμος. Συνήθως γέρνει λίγο και το κεφάλι. Η νέα οργάνωση του σώματος είναι πιο φυσική και δε μοιάζει επιφανειακή, αλλά ακολουθεί τη στάση του σκελετού. Οι πρόοδοι της ιατρικής ενσωματώθηκαν στις αναπαραστάσεις φανερώνοντας ακριβείς ανατομικές γνώσεις, όπως για παράδειγμα στο λεγόμενο "παιδί του Κριτίου" από την Ακρόπολη. Στις γυναικείες μορφές ο
Οι πρωτοπόροι αυτής της εποχής ήταν ο Ονάτας από την Αίγινα, ο Αλξήνωρ από τη Νάξο, ο Αγελάδας από το Άργος και ο Ηγησίας, μάλλον από την Αθήνα. Στους δύο τελευταίους μαθήτευσαν ο Φειδίας και ο Μύρων. Ο Μύρων καταγόταν από τις Ελευθερές, στα σύνορα Αττικής και Βοιωτίας, και έγινε γνωστός για τις τολμηρές συνθέσεις του όπως ο Δισκοβόλος και το σύνταγμα της Αθηνάς και του Μαρσύα. Ο Κρίτιος και ο Νησιώτης, που ανήκουν στην ίδια εποχή, έφτιαξαν ένα χάλκινο σύμπλεγμα των Τυραννοκτόνων για ν' αντικαταστήσει το παλιό που είχε κλαπεί από τους Πέρσες.
| |
|||
|