Τα αρχαϊκά σχηματικά πρότυπα δεν εγκαταλείφθηκαν διαμιάς. Ήταν τόσο διαδεδομένα και ισχυρά, ώστε χρησιμοποιήθηκαν ακόμη και μέχρι το τέλος του
Στη δεκαετία |
Κατά το β' τέταρτο του
Ο πρωιμότερος και συνάμα σπουδαιότερος εκπρόσωπος της νέας τεχνοτροπίας είναι ο ζωγράφος των Νιοβιδών. Διακρίνεται κυρίως στο επώνυμο αγγείο του, μιας και τα υπόλοιπα δε φανερώνουν την ίδια προσέγγιση. Στη μία όψη εμφανίζεται ίσως η ανάπαυση των Αργοναυτών και στην άλλη ο φόνος των Νιοβιδών, προσφέροντας εξαίρετα δείγματα έκφρασης του ήθους και του πάθους που χαρακτηρίζουν την τέχνη αυτής της μεταβατικής περιόδου. Οι μορφές είναι πάντοτε αυστηρά δομημένες και ο σχεδιασμός επιμελημένος. Κάποια ίχνη βράχων και λίγα ασθενικά φυτά συνθέτουν αυτό που αργότερα θα αποτελέσει το τοπίο. Ο ζωγράφος των Νιοβιδών είναι δεξιοτέχνης στην απόδοση μορφών σε όψη τριών τετάρτων, ενώ πετυχαίνει προοπτική σύντμηση απλών αντικειμένων (κυρίως ασπίδων). |
Ο πλέον δημιουργικός από τους κεραμείς αυτής της περιόδου, αλλά και ολόκληρου του |
| |
|||
|