Σε αντίθεση με τη γλυπτική και την αρχιτεκτονική, των οποίων την εξέλιξη γνωρίζουμε λεπτομερώς από τα σωζόμενα μνημεία, οι γνώσεις μας για την αρχαία ελληνική ζωγραφική είναι αποσπασματικές μιας και τα πρωτότυπα που σώθηκαν είναι ελάχιστα. Από το β' τέταρτο του 5ου αιώνα π.Χ. μεταβλήθηκε σημαντικά ο τρόπος της ζωγραφικής απεικόνισης των ανθρώπινων μορφών, της κίνησης και της ένταξής τους στο χώρο. Οι κύριες πηγές από τις οποίες αντλούμε τις πληροφορίες μας είναι οι αρχαίοι συγγραφείς, Έλληνες και Λατίνοι, η αγγειογραφία και για τον 4ο αιώνα π.Χ. τα ταφικά μνημεία από τη βόρεια Ελλάδα και τα ψηφιδωτά. Σε ορισμένες περιπτώσεις αποδεικνύεται εξίσου χρήσιμη η μελέτη των ρωμαϊκών τοιχογραφιών, εφόσον συχνά επαναλαμβάνουν συνθέσεις της Κλασικής περιόδου.
| |
|||
|