Τα μικρά χάλκινα αγαλμάτια φέρουν συχνά αφιερωματικές επιγραφές και προέρχονται από τα μεγάλα πανελλήνια ιερά, όπως της Δωδώνης, των Δελφών και της Ολυμπίας. Συχνά πρόκειται για αφιερώματα αθλητών που νίκησαν σε αγώνες ή για έργα φτιαγμένα από το δέκατο του εισοδήματος του αναθέτη. Αρκετά έχουν βρεθεί και στην Ακρόπολη της Αθήνας. Ενώ κατά την Αρχαϊκή περίοδο ακολουθούσαν επιχώριους τύπους, στην Κλασική επαναλαμβάνουν ευρύτερα διαδεδομένους τύπους, καθιερωμένους από τη μεγάλη πλαστική. Μορφές αθλητών, γυναικών και θεών είναι οι πιο συχνοί από αυτούς. Οι τελευταίοι εμφανίζονται πιο συντηρητικοί στην εξέλιξή τους, καθώς επηρεάζονταν από τους τύπους των λατρευτικών αγαλμάτων. Σε πολλά αγαλμάτια αναγνωρίζουμε επιδράσεις ή και "αντιγραφές" έργων του Πολυκλείτου, του Πραξιτέλη και του Σκόπα. Τις περισσότερες φορές κατασκευάζονταν με τη μέθοδο του χαμένου κεριού (cire perdue) και σε ορισμένα οι κόρες των οφθαλμών ήταν ένθετες από ελεφαντόδοντο ή άργυρο.
| |
|||
|