Τα γλυπτά της τελευταίας εικοσαετίας του Ο Καλλίμαχοςαπό την Κόρινθο ήταν ξακουστός για την τελειότητα των έργων του. Εκτός από γλύπτης ήταν και τορευτής. Σ' αυτόν αποδίδεται η επινόηση του κορινθιακού κιονόκρανου και ορισμένες παραστάσεις χορευτριών. Ο Αλκαμένης ο Αθηναίος υπήρξε μαθητής του Φειδία και προσγράφονται σ' αυτόν το άγαλμα της "Αφροδίτης της εν κήποις", το άγαλμα Τριπλής Εκάτης, το άγαλμα της Πρόκνης και του Ίτυ, καθώς και αγάλματα του Ηφαίστου και της Αθηνάς για το Ηφαιστείο της Αγοράς. Ιδιαίτερα δημοφιλής ήταν ένας τύπος ερμαϊκής στήληςπου είχε κατασκευάσει για τα Προπύλαια. |
Το ύφος των έργων του Αγοράκριτου του Πάριου είναι ανάλαφρο, γεμάτο χάρη και αισθησιασμό. Τις γυναικείες μορφές του τις παρουσιάζει ντυμένες με λεπτά ενδύματα που κολλούν στην επιδερμίδα τους σαν υγρά κι αφήνουν να διαγράφονται οι καμπύλες του σώματος. Σ' αυτόν αποδίδεται το σύμπλεγμα Αφροδίτης-Διώνηςαπό το ανατολικό αέτωμα του Παρθενώνα, καθώς και μία ομάδα θεών από τη ζωφόρο. Από το λατρευτικό άγαλμα της Νέμεσης που κατασκεύασε για το Ραμνούντα σώζονται μόνο τμήματα, ενώ το καλύτερα διατηρημένο άγαλμα της Δήμητρας από την Ελευσίνα προσγράφεται συνήθως σε μαθητή του.
’λλοι λιγότερο σημαντικοί γλύπτες της εποχής ήταν ο Κρησίλας, δημιουργός των πορτρέτων του Περικλή και του Ανακρέοντα, ο Παιώνιος από τη Μένδη, γνωστός κυρίως για την Νίκη του στην Ολυμπία, ο Κολώτης και ο Στρογγυλίων. Ο Κρησίλας, ο Φειδίας, ο Πολύκλειτος και ο Φράδμων από το Άργος συναγωνίστηκαν για τη δημιουργία μιας πληγωμένης αμαζόνας για την Έφεσο και νικητής αναδείχτηκε ο Πολύκλειτος. |
| |
|||
|