Δύο σημαντικοί αγγειογράφοι των αρχών του |
Ανάμεσα στους πολλούς κεραμείς που δουλεύουν αυτήν την περίοδο αξίζει ν' αναφέρουμε τον Ξενόφαντο, ο οποίος μάλιστα υπογράφει ως "Αθηναίος", που διακόσμησε με μορφές σε χαμηλό ανάγλυφο μία μεγάλη αρυβαλλόσχημη λήκυθο από το Κερτς. Η χρήση του ανάγλυφου στην κεραμική εμπνέεται προφανώς από μεταλλικά αγγεία με πλούσια ανάγλυφη διακόσμηση, κυρίαρχα στη μόδα της εποχής. O ρυθμός Κερτς. Μισό περίπου αιώνα πριν από το τέλος της ερυθρόμορφης αττικής κεραμικής εμφανίστηκε ένας ρυθμός που πήρε το όνομά του από μία πόλη της Κριμαίας, το Κερτς, που αντιστοιχεί στο αρχαίο Παντικάπαιο και όπου βρέθηκαν πολλά τέτοια αγγεία. Ο ρυθμός αυτός διήρκεσε μέχρι το τέλος της ερυθρόμορφης κεραμικής. Τα πιο διαδεδομένα σχήματα είναι η πελίκη, η λεκανίδα, ο γαμικός λέβητας και ο κρατήρας. Τα θέματα σχετίζονται συχνά με μυθολογικά όντα προσφιλή στους λαούς του Eύξεινου Πόντου, όπως οι γρύπες, οι Αριμασποί και οι Αμαζόνες. |
Περί τα μέσα του
Ο ερυθρόμορφος ρυθμός στην αθηναϊκή κεραμική σταματάει οριστικά περί το
| |
|||
|